Odebírejte blog emailem

Sem vložte váš email

Připojte se k 1 546 dalším odběratelům

O víkendu jsem na Facebooku zaznamenal docela zajímavou akci – Hackni Smíchov. Petr Šimeček, se tam chlubil (myšleno v dobrém), jak jedou velký data a já v komentářích díky Jakubovi Baladovi z Apify zavětřil, ža ta velká data se budou týkat mimo jiné Black Friday. To znamená sledování vývoje cen v jednotlivých eshopech před tímto dnem a během něj. Požádal jsem Kubu, zda by data po jejich zpracování nemohl poslat a dnes během dne Kuba dodržel slovo a vše vypustil, včetně infrografiky. Děkuji Jakubovi za dodržení slibu. Takže pokud vás zajímá, jak přesně se letos vyvíjely ceny u sledovaných eshopů Alza, CZC a Mall, můžete se podívat na infografiku níže a k ní si přečíst tenhle konkrétní článek. Pro nás pracující v branži to asi překvapení nebude, ale na druhou stranu, takhle pohromadě to vlastně vidím poprvé. Stejně tak je fér k těm datům dodat, že nelze hodit do jednoho koše celý trh a všechny hráče, protože jsou techniky, které dnes eshopy používají pro zobrazení lepších cen prostě scrapování webu neodhalí. Například při použití slevového kódu nebo při speciálních cenách až po vložení do košíku nebo nabídkách zaslaných emailem na unikátním url to prostě jednoduše odhalit nejde. Každopádně Kubovi a celému teamu díky za to.

Doplněno 28.11. – dnes vyšel na Lupa.cz právě k tomuto tématu ještě zajímavý doplňující článek:

By | 2017-11-28T11:04:02+00:00 Listopad 27th, 2017|Ecommerce|